منطقه راحتى چيست و چرا ارزش ترك كردن را دارد

 

منطقه راحتی چیست و چرا ارزش ترک کردن را دارد؟

ما آن را ساختیم اما این اصطلاح دقیقاً به چه معناست؟ به نظر می رسد این منطقه با راحتی همراه است؟ و چرا همیشه گفته می شود که منطقه آسایش را باید رها کرد؟

منطقه راحتی چیست؟

بیایید فرض کنیم که نمی دانید با اصطلاح “منطقه راحتی” چه کنید. چه ارتباطی با کلمه دارید؟ آیا این کلمه برای شما مثبت  است یا منفی؟ درست است، برای بسیاری از ما کلمه “منطقه راحتی” نسبتاً مثبت است. مانند یک پتوی نرم با یک کاناپه دنج و تعداد زیادی بالش نرم که در آن قرار بگیرید و احساس امنیت و آرامش کنید. فقط یک گوشه با کتیبه “منطقه راحتی”، ​​سالنی که شما را به آرامش دعوت می کند.
اما منطقه راحتی در واقعیت چیست؟ از یک طرف، منطقه راحتی در واقع کمی از این گوشه استراحت است. از طرفی در آنجا هم نباید خودتان را خیلی راحت کنید. بی جهت نیست که در فرهنگ لغت آمده است که کلمه “اغلب کمی تحقیر آمیز” (1) به کار رفته است. بنابراین، “منطقه عادت” احتمالاً معنای دقیق را بسیار بهتر توصیف می کند. زیرا منطقه راحتی مطمئناً منطقه ای است که دوست دارید در آن احساس راحتی کنید و در آن احساس راحتی کنید. خوب، امن و مطمئن.

چرا در منطقه راحتی می مانیم؟

اما آیا منطقه راحتی چیزی است که ارزش تلاش برای آن را دارد؟ چیزی که ارزش دستیابی دارد؟ نه، زیرا ما به اندازه کافی در مورد ترک منطقه امن بدون دلیل صحبت نمی کنیم. بهتر: ترک منطقه عادت. به اصطلاح منطقه راحتی – برای رعایت اصطلاح معمول – می تواند به عنوان منطقه ای تعریف شود که در آن به عادات قدیمی پایبند هستید.
چرا ما داریم این کار را می کنیم؟ خیلی ساده: از ترس چیزهای جدید، ناشناخته، از اشتباهات و شکست ها. خروج از منطقه آسایش ما خطرات زیادی را برای ما به همراه دارد. برای بسیاری از ما، بیرون آمدن از منطقه راحتی احساس خطر می کند. مثل رودخانه ای با کروکودیل هایی که پشت گوشه سالن نرم منتظر ما هستند. و با این حال خروج از منطقه راحتی و مقابله با ترس از کروکودیل می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. به هر حال کروکودیل ها به ندرت گاز می گیرند، قول می دهم.

چرا باید منطقه راحتی را ترک کنید؟

خارج از منطقه راحتی چه چیزی در انتظار شماست؟ خارج از منطقه آسایش منطقه رشد است. در آنجا با چالش های جدیدی روبرو می شوید. آنقدرها هیجان انگیز به نظر نمی رسد، اینطور نیست؟ شما می توانید رشد کنید و یاد بگیرید، در حالی که منطقه راحتی نیز می تواند به مرور زمان یکنواخت و خسته کننده شود.

و حتی بهتر از آن: فراتر از منطقه راحتی، منطقه ای وجود دارد که می توانید خود را درک کنید. منطقه راحتی برای آن بسیار باریک و محدود است. تنها زمانی که منطقه راحتی خود را ترک می کنید، همه آن امکاناتی را باز می کنید که به شما امکان می دهد به صورت فردی زندگی کنید، مطابق با استانداردهایی که دقیقاً با شما مطابقت دارد. می توانید آزمایش کنید و ببینید چه کسی یا چه چیزی برای شما مناسب است، در حالی که منطقه راحتی همیشه شما را محدود به آنچه قبلاً می دانید نگه می دارد.
اگر تمام عمر خود را در منطقه آسایش بمانید، احتمالاً حداکثر در پایان عمر خود پشیمان خواهید شد. هرچه بیشتر از آستانه بین منطقه آسایش و مرحله رشد عبور کنید، برای شما آسان تر خواهد بود که به مرحله رشد ایمان داشته باشید و جسارت امتحان کردن چیزهای جدید را داشته باشید. شما جسورتر خواهید شد، همچنین به این دلیل که قبلاً تجربه کرده اید که چه هدایای بزرگی در مرحله رشد در انتظار شماست: شما از خود پیشی می گیرید، اعتماد به نفس و عزت نفس خود را تقویت می کنید، همچنین احساس خودکارآمدی خود را تقویت می کنید، یعنی احساس “من” می تواند در زندگی من تغییر ایجاد کند.” در مرحله رشد مطمئن می شوید که به خواسته ها و اهداف خود می رسید. هیپنوتیزم به شما کمک می کند تا ذهنیت تحقق آرزوها را ایجاد کنید و از شر تمام عادت هایی که مانع آن می شوند خلاص شوید. شما واقعاً شکوفا می شوید و برای تحقق خود تلاش می کنید.

آیا این صدای فوق العاده ای نیست؟ پس جرات کن! از منطقه راحتی خارج شوید!

خطرات خارج از منطقه آسایش

با این حال، یک هشدار باید ذکر شود: اگر بیش از حد انتظاچرا باید منطقه راحتی را ترک کنید؟دارید، به سرعت در منطقه وحشت قرار خواهید گرفت. به عنوان مثال، اگر از ترس پرواز رنج می برید، لزوماً نباید مسیری طولانی را برای اولین پرواز خود انتخاب کنید. البته، اراده برای غلبه بر ترس ستودنی و شجاعانه است، اما همچنین منطقی است که بر خود غلبه نکنید. زیرا ضربه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، به طوری که دیگر جرات نمی کنید در آینده از منطقه راحتی فراتر بروید. بنابراین توصیه می شود با وجود تمام شجاعت خود مراقب خود باشید.

تمام

 

بازگردان فاطمه پوراسماعيل

لايف كوچ با رويكرد داستان سرايى و نويسندگى
لينك مقاله
https://www.coaching-place.de/was-ist-die-komfortzone-und-warum-lohnt-es-sich-sie-zu-verlassen/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *